Thursday, June 14, 2012

Musim berubah, begitu juga manusia

Dah lama asik membaca blog org, baca kisah orang tu, baca kisah orang ni..
macam macam gelagat, macam macam perangai, macam macam komen jugak.
pagi ni (hemm dah tengah ari pon) tiba2 teringat blog sendiri. bila tgk balik post2 yang lepas, rasa mcm bangang je. ape jadah la yang aku buat ni.

aku pon dah tak ingat apa motif sebenar aku buat blog ni. agaknye sebab kwn2 aku dl ade blog kot. ehh entah la.. tak rasa mcm tu pon. entah laa..

tapi point nye arini, tetiba rasa mcm nak menulis balik. 
dalam hati aku ni ada mcm2 perasaan, seronok, sedih, lapar, bengang, rindu, gembira..

mengenang hidup di perantauan ni, rasa sedih tu lebih dari rasa gembira, hati aku pon dah melonjak2 tak sabar nak balik kampung. ni kali pertama aku jauh dengan keluarga dlm tempoh yang lama.
walaupun aku dah biasa ddk asrama dari umo 13taun, tapi masa tu dekat dgn rumah.
setiap mggu mak abah aku datang bwk makanan sedap2.

kadang2 tak smpi pon smggu, petang2 dorang datang semata2 aku tringin nak makan laksa. Baiknye la hati mak aku susah payah masak semata2 nak sedapkan tekak anak dia yang degil nih.

Dah masuk U pon, 2 mggu skali mesti aku balik.Rasa janggal gila kalo dalam sebulan tu aku tak balik sekurang2 nye 2x. Macam tu jugak la bila aku dah keje pon. 2 mggu skali balik kampung dah jadi perkara wajib. Dah masuk jadual yang walau macam mana sibuk pon, aktiviti ni tak bole di kansel. 

Even lepas kawen pon, aku akan pastikan dapat balik kampung setiap bulan.

Tapi harini, dah 49 hari, rekod paling lama aku tak jumpa mak bapak aku.(mata berkaca2)

Hadoiiii...

Apsal bole masuk bab ni pulak ni.. mungkin aku dah rindu sangat. Bercakap di telefon setiap mggu sudah pasti berbeza skali perasaan nye jika dapat memandang di depan mata.

oklah..malas nak tulis lg.

No comments: